Personal Homepage of Lisa Putzar
|
Center for Cognitive Science
Institute of Computer Science and Social Research Friedrichstr. 50 D-79098 Freiburg, Germany |
---|
Sprechstunde
nach Vereinbarung
Research interests
- neuronale Grundlagen der Sprache
- multisensorische Wahrnehmung
- influence of sensory deprivation on language processing
Teaching
Sommersemester 2012
- Kognitionswissenschaftliches Proseminar
Wintersemester 2011
- Entwicklung kognitiver Funktionen im Lebensverlauf
Vita
Wissenschaftliche Tätigkeiten
seit 06/2011 |
Wiss. Mitarbeiterin an der Universität Freiburg, IIG, Abteilung Kognitionswissenschaft |
2007-2008 und 2009-2011 |
Akademische Tutorin an der Universität Hamburg, AG Biologische Psychologie und Neuropsychologie |
2006-2007 |
Promotionsstipendium der Universität Hamburg |
2004-2005 |
Wiss. Mitarbeiterin am Fachbereich Psychologie der Universität Hamburg, AG Biologische Psychologie und Neuropsychologie |
2002-2004 |
Wiss. Mitarbeiterin am Fachbereich Psychologie der Philipps-Universität Marburg, AG Kognitive Psychophysiologie |
Studium
2008 |
Promotion zum Dr. rer. nat. an der Universität Hamburg Titel der Dissertation: "The development of visual and multisensory functions after early visual deprivation" |
|
2001 |
Diplomarbeit "Semantische und syntaktische Bahnung – Eine vergleichende Untersuchung an sehenden und blinden Erwachsenen" |
|
1996-2002 |
Studium der Psychologie an der Philipps-Universität Marburg |
Publications
Veröffentlichungen vor 2005 unter dem Namen Demuth
Putzar, L.; Goerendt, I.; Heed, T.; Richard, G.; Büchel, C.; Röder, B. (2010). The neural basis of lip-reading capabilities is altered by early visual deprivation. Neuropsychologia, 48, 2158-2166.
Putzar, L.; Hötting, K.; Röder, B. (2010). Early visual deprivation affects the development of face recognition and of audio-visual speech perception. Restorative Neurology and Neuroscience, 28, 251-257.
Putzar, L.; Goerendt, I.; Lange, K.; Rösler, F.; Röder, B. (2007). Early visual deprivation impairs multisensory interactions in humans. Nature Neuroscience, 10 (10), 1243-1245.
Putzar, L.; Hötting, K.; Rösler, F.; Röder, B. (2007). The development of visual feature binding processes after visual deprivation in early infancy. Vision Research, 47 (20), 2616-2626.
Scherag, A.; Demuth, L.; Rösler, F.; Neville, H.J.; Röder, B. (2004) The effects of late acquisition of L2 and the consequences of immigration on L1 for semantic and morpho-syntactic language aspects. Cognition, 93 (3), B97-108.
Röder, B.; Demuth, L.; Streb, J.; Rösler, F. (2003). Semantic and morpho-syntactic priming in auditory word recognition in congenitally blind adults. Language and Cognitive Processes, 18 (1), 1-20.
Schicke, T.; Demuth, L.; Röder, B. (2002). Influence of visual information on the auditory median plane of the head. Neuroreport, 13 (13), 1627-1629.
Links